Jak se vypořádávám se stresem

             Abych byla upřímná, zrovna s vypořádat se se stresem mi dělá docela problém. Není to vůbec jednoduché.

            Začala bych běžným stresem, ten není až tak těžké zvládat. Potkává nás třeba i každý den. Například během týdne ve škole, nebo i v osobním životě. Snažím se takový stres zvládat tím, že si vždy na chvíli sednu a vypnu celý svět, telefon, jinou elektroniku i myšlenky. Vše, co by mě mohlo nějak vyrušit. Sednu si na koberec doprostřed svého pokoje nebo nějaké jiné větší místnosti, vypnu, jen sedím a soustředím se na svůj dech. Tím se uklidním a hned potom si zkusím vše v klidu rozepsat. Co musím udělat, do kdy a podobně. Většinou mi to velmi pomůže.

            Trochu horší je to, když se sejde víc věcí zároveň. To v první chvíli začnu hrozně panikařit a stresovat se. A už jen z toho, že toho je moc, se mi nic nedaří. A navíc se tím dostanu do stresu ještě většího. Snažím se takové situace zvládat podobně, jak popisuji výše, ale většinou tohle vůbec nestačí. Tady je pro mě asi nejdůležitější vše si přehledně napsat. Musím to mít všechno pohromadě, abych viděla, co nejvíc spěchá a co může ještě počkat. Pravda, občas si všechno zapíšu a stres na mě dopadne ještě mnohem, protože se ukáže, že jsem toho na poslední chvíli nechala příliš. Musím se zhluboka nadechnout a uklidnit.

            V poslední době jsem se hodně zajímala o meditaci. Mnoho lidí v mém okolí mi o meditaci říkalo, také jsem četla pár článků o tom, že  při stresu velmi pomáhá. Je to jedna z věcí, kterou se rozhodně chystám vyzkoušet. Věřím, že by mi to mohlo hodně pomoct. A určitě nejen mně. Je to, myslím si, skvělá cesta, jak se se stresem vypořádat a zvládat ho lépe.

            Obecně si velmi často přeji, abych stres dokázala zvládat líp a ve větším klidu. Vím, že by mi to pak všechno šlo mnohem rychleji a nebyla bych tak vystrašená.

Viktorie Horáková, 3.K